ALGEMENE VOORWAARDEN Mondzorg Ouborg
Een goede en langdurige relatie opbouwen is mijn streven. Ik sta open voor uw suggesties, vragen en opmerkingen. Doe mij een plezier en meld het mij!
Mondzorg Ouborg is de praktijknaam waaronder Pauline de werkzaamheden uitvoert als geregistreerd-mondhygiënist.
EERSTE BEZOEK
Er is geen verwijzing nodig voor mondhygiënische behandelingen.
Zijn er nog gegevens van eerdere behandelingen?
Neem ze mee!
Bij het eerste bezoek neem ik een aantal vragen met u door waaronder een gezondheidsvragenlijst. Deze vragen kunnen erg persoonlijk zijn, deze lijst wordt gebruikt om eventuele risico’s uit te sluiten en om zo nodig, hier rekening mee te kunnen houden bij de behandeling. De intake kan ook kosten met zich meebrengen, houd hier rekening mee bij een eerste bezoek. Het kost meer tijd en er zit meer administratie achter dan alleen de behandeling zelf.
Een controle is over het algemeen niet heel ingrijpend. Wanneer er tijdens de kennismaking bij u of bij mij het vermoeden is dat de (grote) behandeling beter op zijn plaats is in een reguliere praktijk dan vind ik het fijn om dat te bespreken.
Een veilige plek moet veilig blijven voelen.
VERANDERINGEN
Wanneer er wijzigingen of bijzonderheden zijn met betrekking tot MEDISCHE GEGEVENS hoor ik het graag zo snel mogelijk.
Als er veranderingen plaatsvinden in de algehele gezondheid bestaat voor de patiënt de verplichting deze wijzigingen door te geven. U draagt zelf de verantwoording als ik niet geheel op de hoogte ben van uw (veranderde) gezondheid.
PRIVACY
Uw persoonsgegevens zijn van de patiënt. Dat blijven ze ook.
Het dossier blijft 15 jaar bewaard binnen mijn praktijk, zoals de wet voorschrijft en niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor we deze persoonsgegevens van u hebben gekregen. Ik verwerk ook niet meer gegevens dan nodig om de behandeling op de best mogelijke manier uit te voeren.
Gegevens zullen alleen opgeslagen en/of gedeeld worden met uw toestemming, wanneer deze in het kader van (vervolg)behandeling nuttig zijn, bijvoorbeeld wanneer er samengewerkt word met een tandarts.
Wanneer u zélf persoonlijke documenten met mij deelt per email zal ik daar op dezelfde manier mee omgaan.
De bescherming van de locatie van u als patiënt wanneer ik op bezoek kom is uiteraard discreet en zal niet aan anderen gedeeld worden.
Veiligheid en privacy staan bij mijn praktijk altijd voorop.
BEHANDELING
Wat voor behandeling er zal gaan plaatsvinden zal in de meeste gevallen mondeling doorgenomen worden bij de afspraak.
Geef uw wensen aan, waar mogelijk kan ik rekening houden met uw behoeften. Vind u het fijn om iemand erbij te hebben?
Graag.
Samen onthoudt u meer.
Op verzoek kan een behandelvoorstel ook schriftelijk gebeuren. Iedere patiënt ontvangt, indien gewenst, een begroting van de voorgestelde behandeling. Bij geplande behandeling boven de 250 euro is het normaal dat de begroting mondeling of schriftelijk besproken wordt.
BEHANDELING OP LOCATIE
Wanneer de afspraak thuis of in een andere aangewezen locatie plaatsvindt hoop ik enig gebruik te kunnen maken van redelijk gewenste faciliteiten zoals water en stroom. Wanneer u hiervoor kosten berekend wil ik hier graag vooraf van op de hoogte worden gesteld.
TARIEVEN
De basisverzekering vergoedt de meeste mondzorgkosten voor kinderen t/m 18 jaar, zonder eigen risico.
Bij volwassenen is de kostenvergoeding afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij en de wijze waarop een patiënt verzekerd is. Het is raadzaam vooraf uw polisvoorwaarden te raadplegen, zodat u weet of u in aanmerking komt voor vergoeding uit een aanvullend pakket.
Ik heb geen contracten afgesloten of afspraken met zorgverzekeraars.
Een intake kan kosten met zich meebrengen, houd hier rekening mee bij het eerste bezoek. Het kost meer tijd en er zit meer administratie achter dan alleen de behandeling zelf.
Laat een behandeling niet direct voorbij gaan als de zorgverzekeraar de kosten niet dekt. Een mooie glimlacht draagt namelijk bij aan een goede eerste indruk én het heeft ook een sterke relatie met uw algehele gezondheid. De tijd en kosten die u vrijmaakt voor een gezond gebit kunt u zien als een investering in een gezonde glimlach. Ik zorg ervoor dat het behandelplan uitgelegd is. Boven de 250 euro zal er altijd eerst een offerte overlegd worden. Financiële verrassingen worden daarmee voorkomen.
EXTRA KOSTEN OP LOCATIE
Neem vooraf de tijd om uit te zoeken of de kosten voor huisbezoek (c80) of reis- (km-vergoeding) en voorrijkosten (€20) vergoed worden door uw zorgverzekering.
Wanneer er meerdere mensen op het zelfde adres behandeld kunnen worden zal ik de voorrijkosten delen.
BETALING
Per email stuur ik uw factuur op met een betalingstermijn van 14 dagen. Hierop staat naast de betaalgegevens ook een QR-code waarmee u in een handomdraai de factuur voldoet.
U kunt uw factuur betalen waarna u hem rechtstreeks kan indienen bij uw zorgverzekeraar, per post of bijvoorbeeld met een app.
De factuur met codes kan uitgelegd worden op basis van tandartstarieven die landelijk zijn vastgesteld door de Nza.
VERHINDERD
Bij verhindering van de afspraak wordt u verwacht deze minstens 24 uur van tevoren af te zeggen. Als dit niet het geval is, of de afspraak wordt helemaal niet geannuleerd dan ben ik helaas genoodzaakt (een deel van) de gereserveerde tijd te berekenen.
Vergeten is menselijk en kan ik een eerste keer door de vingers te zien, het is niet wenselijk dat het een gewoonte wordt daarom zal het bij een 2e keer in rekening gebracht worden.
Kosten van een niet nagekomen afspraak of te laat afgezegde afspraak zijn in verhouding tot de tijd die ik graag met u had willen doorbrengen:
1e keer niet nakomen waarschuwing
2e keer niet nakomen 50,00 euro
3e keer niet nakomen 75,00 euro
MOPPEREN
Mag.
Als u een klacht heeft hoop ik dat u hem met mij wilt delen. Het kost soms enige moed om iemand te confronteren met een klacht, maar het levert naast goed gesprek met een oplossing vaak ook weer vertrouwen op om weer een goede samenwerking te kunnen vervolgen.
Mocht u zich toch kwetsbaar voelen en wilt u op een andere manier ventileren dan kunt u er zeker van zijn dat mijn klachtenregeling op orde is en dat deze voldoet aan de eis van de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen in de zorg, geregeld via Solo Partners.
De verantwoordelijkheid voor de kwaliteit of de samenstelling van de door mij geadviseerde producten ligt bij de producent, bijvoorbeeld wanneer er een rager afbreekt. Zover het in mijn vermogen ligt mee te werken aan een juiste afhandeling van een klacht zal ik u altijd proberen te helpen.
Mocht u nu nog vragen hebben over deze voorwaarden, de begrippen die genoemd worden of wilt u me gewoon even spreken, neem contact met me op.
WEBSITE
De foto’s en beelden van Mondzorg Ouborg zijn meerendeel door mijn man en mij zelf gemaakt.
Beeldmateriaal wat afkomstig is van andere websites heb ik geplaatst omdat ik vind dat ze nuttig en goed gemaakt zijn. De beelden zijn helder en volledig (genoeg) zijn voor de gemiddelde patiënt in mijn praktijk. Mochten er onverhoopt toch materiaal gebruikt zijn waarvan ik het copyright niet weet dan biedt ik bij voorbaat mijn verontschuldiging aan en ik kan het direct verwijderen mocht dit gewenst zijn, neem in dat geval alstublieft contact met mij op.
Wanneer u vragen heeft of de filmpjes bij u van toepassing zijn vraag ernaar tijdens uw behandeling.